top of page

WAT MOET IK BIJ VERKOOP REGELEN BIJ DE NOTARIS?

Bij de verkoop van je woning speelt de notaris een belangrijke rol. Gelukkig nemen wij bij Archer het meeste werk voor je uit handen, maar het is goed om te weten wat er precies geregeld moet worden.

 

1. Ondertekenen van de koopakte

Nadat de onderhandelingen zijn afgerond en de koopakte is opgesteld, zal de notaris deze officieel vastleggen. We zorgen dat de koopakte nauwkeurig wordt gecontroleerd en bespreken deze van tevoren met je door.

 

2. Hypotheek doorhalen

Als je nog een lopende hypotheek op de woning hebt, zorgt de notaris ervoor dat deze wordt doorgehaald. De opbrengst van de verkoop wordt gebruikt om de hypotheek af te lossen.

 

3. Leveringsakte en overdracht

Op de dag van de overdracht tekenen jij en de koper de leveringsakte bij de notaris. Hiermee wordt de eigendom officieel overgedragen aan de nieuwe eigenaar. De notaris zorgt ervoor dat de akte wordt ingeschreven in het Kadaster.

​

4. Financiële afwikkeling

De notaris zorgt voor de financiële afwikkeling: het ontvangen van de koopsom van de koper en het uitbetalen van de opbrengst aan jou, na aftrek van eventuele hypotheekkosten en makelaarskosten.

​

💡 Bij Archer zorgen we dat alles soepel verloopt bij de notaris. We begeleiden je stap voor stap, zodat jij nergens omkijken naar hebt en met een gerust hart kunt tekenen.

HOE KUNNEN
WE JE HELPEN?

Vertel ons alles over je wensen.

Kanaalstraat 123H
1054 XC Amsterdam

  • Instagram
  • LinkedIn

Bedankt voor je inzending!

ARCHER Logo

© ARCHER. Makelaars Amsterdam 2025

Privacy | Blog

Logo Funda
bottom of page